Zdrowe odżywianie – stać mnie na to *Ciebie też*

Zdrowe jedzenie jest takie drogie – to bez sensu….

  Stać mnie na to aby zdrowo się odżywiać, i Ciebie też na to stać! Często dostaje wiadomości w których narzekacie na to, że nie macie wystarczająco wiele funduszy na to by zdrowo jeść. I jestem pewna, że tak mogą napisać tylko osoby które nigdy nie próbowały wejść na zdrowy tryb. Ostatnio na mojej grupie |KLIK – zapraszam| zadałam pytanie co dziewczyny muszą mieć zdrowego w swojej kuchni aby czarować zdrowe cudowności. Okazało się, że każda z nas sięga mniej więcej po te same produkty i są one podstawą do wyczarowania pysznych i zdrowych dań.

 To co ja sobie robię na obiad to pikuś, bo u mnie przeważane jest kurczak „z czymś tam”i jakimś warzywem, omlety, zupy, potrawy z parowaru lub pieczone np. ryby. Jednak mam na grupie kilka dziewczyn które jak wstawiają zdjęcia swoich dań to chce mi się polizać ekran – wszystko wygląda obłędnie i jest zdrowe!

Aby zdrowo jeść trzeba uważać, czytać etykiety, myśleć. Płatki owsiane to mój ULUBIONY PRODUKT ich cena za 1 kg to ok. 3 zł a przydają nam się do zrobienia koktajlu, upieczenia bułek, upieczenia ciasta, ciasteczek, zrobienia owsianki, kruszonki  i na pewno do jeszcze wielu innych smakołyków o których teraz nie pamiętam. Serek wiejski lub SKYR ? Cena ok. 1,50 zł i jest to idealne źródło białka pasuje do jajecznicy, tuńczyka, owoców, musli i same w sobie też są smaczne.

 

Owoce najlepiej kupować tyle ile się zje aby ich nie wyrzucać, ja np. na tydzień kupuje 4 banany i one sobie dojrzewają a potem przydają się do ciast, koktajli, omletów, racuchów no i jako drugie śniadanie. Kasza pęczak/kasza gryczana/ kasza orkiszowa ogólnie każdą kaszę warto mieć w domu ponieważ idealnie pasuję ona do każdego obiadu a jest dużo lepsza niż pospolite ziemniaki.

 

Warzywa to idealne źródło błonnika. Możesz je wykorzystać na milion sposobów i naprawdę jeść pyszne potrawy. Teraz gdy za oknem zimno a zaraz spadnie śnieg i warzyw mniej to sięgajmy po mrożonki! Mrożone warzywa/owoce wcale nie są złe.

 

Zdrowe tłuszcze np. pochodzące z ryb. Orzechy, oliwa z oliwek, olej lniany. Zdrowe tłuszcze dają Ci siłę i energie i pisząc w skrócie kobiety potrzebują więcej tłuszczów niż mężczyźni :-).

 

Cynamon, miód, cytryna – podstawowe TRIO do oczyszczania organizmu. Woda z miodem i cytryną? Kawa z cynamonem? Pijesz? Po pierwsze woda z miodem i cytryną jest smaczna i działa na nasz organizm wewnątrz ale też poprawia naszą cerę z zewnątrz. A cynamon? Pobudza trawienie oraz zaopatruje organizm w błonnik pokarmowy i kosztuje tak niewiele.

 

Dodatki takie jak suszona cebula & suszone pomidory można dodawać do wszystkiego i każda potrawa dzięki nim będzie smaczniejsza. Ale wybierajmy suszone warzywa ponieważ łatwo dostępna jest cebula smażona na głębokim oleju ale taka nie jest warta naszej uwagi, nas interesują jedynie suszone warzywa.

 

Lista produktów bez których NIE DA się zdrowo żyć:

* płatki owsiane
* serek wiejski
* mleko owsiane
* mąki różnego typu
* BANANY 🍌
* kasza manna
* pęczak
* pestki dyni i słonecznika
* suszona cebula & suszone pomidory
* ksylitol
* cynamon

* cytryna
*  woda
* jogurt naturalny

* płatki pełnoziarniste
* owoce
* musli naturalne
* pieprz ziołowy
* sól himalajska
* jajka
* ocet jabłkowy
* miód
* chudy twaróg
* chleb razowy
* warzywa 

 

    Zdrowe jedzenie jest dostępne dla każdego tylko trzeba umieć szukać i zamiast sięgać po np. płatki śniadaniowe z ogromnym napisem FIT (w których jest bardzo dużo cukru i wcale one nie są FIT) zrobić sobie samemu taką mieszankę. Wyjdzie taniej, więcej, zdrowiej i smaczniej! Kuszą Cię zdrowe słodycze które patrzą na Ciebie z półek sklepowych ale są drogie. Nie oszukujmy się może i batony Chodakowskiej są zdrowe ale nie są ani bardzo smaczne ani ich cena nie jest niska i według mnie lepiej zrobić sobie samemu np. batony proteinowo-daktylowe  i mieć ich więcej.

 

   Kombinujcie, łączcie i jedzcie zdrowo. Nie namawiam Was do kupna bardzo drogich produktów ale namawiam Was do jedzenia zdrowo! Pamiętajcie mimo wszystko, że jesteśmy tym co jemy i jeżeli jemy dobrze to nasze ciało też ma się dobrze, a jak opychamy się g*wnem to czujemy się jak kupa.

 

Post Author: Paula Dowlasz

6 thoughts on “Zdrowe odżywianie – stać mnie na to *Ciebie też*

    Vai Bewitched

    (27 listopada 2018 - 07:56)

    Wiele z tych produktów jem na co dzień. W sumie to ucieszyła mnie z rana ta wiadomość. 😛

    Kwadrans dla Ciebie

    (28 listopada 2018 - 11:48)

    Myślę, że jak ktoś chce się zdrowo odżywiać to będzie to robił. Wymówką jest, że zdrowe żywienie tak dużo kosztuje. Wokół nas znajduję się wiele zdrowych produktów, które są tanie.

    Justyna

    (28 listopada 2018 - 13:16)

    Zdrowe jedzenie jest super smaczne, polecam

    Klaudia Ja Zwykła Matkaa

    (28 listopada 2018 - 19:34)

    Zgadzam się z Tobą można się zdrowo odżywiać, tylko potrzeba trochę wysiłku. Wystraczy czytać etykiety, przeanalizować swoje posiłki.

    Hanka Saqib

    (1 grudnia 2018 - 22:54)

    Masz szczęście, że mieszkasz w Polsce, bo tam naprawdę da się tanio zdrowo zjeść. Tu gdzie ja mieszkam w Afryce Zachodniej nie jest to już takie łatwe. Owszem w sezonie są tanie owoce tropikalne, ale jeśli chodzi o warzywa to masakra. A produkty sprowadzane z Europy sa potwornie drogie. Pozdrawiam!

    Kinga

    (16 grudnia 2018 - 23:18)

    Również staram się zdrowo odżywiać – to ważne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *