FIT ŚNIADANIE – zdrowo, szybko i tanio.

FIT ŚNIADANIE – sprzątam lodówkę!

Fit śniadania są moją ulubioną częścią dnia, uwielbiam je przygotowywać i mam na nie milion pomysłów. Dziś postanowiłam „wyczyścić” lodówkę z resztek. Ja takie większe zakupy robię przeważnie w piątki no i właśnie poranki piątkowe są idealne na zrobienie czystki. Aby zrobić fit śniadanie naprawdę nie potrzebujemy wiele. Jeśli zastanawiacie się jak zrobić fit jedzenie to podam Wam jedną najlepszą radę, robiąc zakupy kupuj tylko zdrową żywność. W ten sposób nawet „w napadzie głodu” zjesz coś zdrowego. Warto robić zakupy tylko z listą zakupów którą wcześniej sobie przygotujemy. Dobrym pomysłem jest (ja staram się to robić ale jeszcze mi nie idzie) ustalić sobie menu na cały przyszły tydzień. Dzięki temu unikniemy marnowania jedzenia i kupimy tylko to co jest nam potrzebne.

Fit placki – czego potrzebujemy?

  • 1 jajko
  • 50 g twarogu chudego (mi akurat został taki kawałek ale jeśli masz np. serek kremowy też może być)
  • 50 ml mleka
  • 50 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • jogurt (obojętnie jaki mi akurat został skyr i bardzo pasował)
  • olej kokosowy do smażenia

Fit placki – jak robimy?

  • oddzielamy białko od żółtka, białko ubijamy w oddzielnym naczyniu.
  • Mieszamy wszystkie pozostałe składniki: twaróg, mleko, mąka, proszek do pieczenia, jogurt i miksujemy na gładką masę.
  • Dodajemy do masy wcześniej ubitą pianę i mieszamy delikatnie łyżką.
  • Smażymy na wcześniej rozgrzanym oleju kokosowym z obu stron.
  • Wierzch placków polałam miodem i jogurtem, ale ten punkt można zrobić według uznania (polecam na wierzch dżem, masło orzechowe, pastę kokosową itp.)

A co do picia?

Bardzo często pytacie się co ja takiego codziennie rano pije. A więc koktajl. Najprostszy na świecie. 200 ml kefiru, 1 banan i czasami łyżka płatek owsianych i odrobina kakao. Jakimś cudem już miesiąc nie pije kawy a ten koktajl świetnie mi ją zastępuje.

Moje artykuły warte przeczytania:

Zapraszam również na mój INSTAGRAM – dowlaszpaula –

Post Author: Paula Dowlasz

4 thoughts on “FIT ŚNIADANIE – zdrowo, szybko i tanio.

    Bookendorfina Izabela Pycio

    (8 maja 2020 - 14:17)

    Często robimy takie placuszki, cała rodzina jest ich amatorami, u nas wersja z pomarańczową skórką i szczyptą bitej śmietany. 🙂

    Wędrówki po kuchni

    (8 maja 2020 - 17:12)

    Całkiem fajne i apetyczne śniadanko wyszło 🙂

    Jola

    (18 maja 2020 - 10:49)

    wczoraj znalazłam ten przepis 🙂 dziś na śniadanko zaserwowałam i przyznam, że zarówno mi jak i rodzince bardzo smakowało 🙂 było mniej fit bo daliśmy sobie do tego dżemik i inne dodatki wedle uznania ale naprawdę placuszki super 🙂

    fazana

    (23 lipca 2020 - 16:43)

    uwielbiam te placuszki 🙂 często goszczą na moim stole ale raczej jako przekąski/podwieczorki bo rano jakoś wolę na słono jeść i nie mam tyle czasu aby je przygotować 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *